top of page

Algemene voorwaarden Dreijer Event Support  Versie 1.1 – 1 januari 2025

 

Artikel 1 – Toepasselijkheid 

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en maken deel uit van alle aanbiedingen en  overeenkomsten tot het verrichten van diensten, waaronder wordt verstaan het verhuren en verkopen van  apparatuur of verhuren van personeel aan wederpartij, alsmede op alle wijzigingen, aanvullingen en bijlagen  behorend bij een aanbieding en/of een overeenkomst tussen Dreijer Event Support en de wederpartij.  1.2 Door de wederpartij gehanteerde algemene voorwaarden zijn op de onderhavige aanbiedingen en  overeenkomsten niet van toepassing.  

1.3 Er kan slechts worden afgeweken van deze voorwaarden door middel van tussen partijen overeengekomen,  schriftelijk vastgelegde wijziging(en). Deze afwijking geldt uitsluitend voor de desbetreffende overeenkomst.  1.4 Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig, ongeldig of niet uitvoerbaar zijn, dan  zullen de overige bepalingen daardoor niet beïnvloed raken. Zij blijven onverminderd van kracht. De niet-geldige  bepaling of bepalingen worden vervangen door een of meer nieuwe bepalingen te formuleren, die naar aard en  strekking de oorspronkelijke bepaling of bepalingen zo dicht mogelijk benaderen.

​

Artikel 2 –Totstandkoming overeenkomst 

2.1 Offertes van Dreijer Event Support zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld. De door  Dreijer Event Support uitgebrachte offertes zijn geldig gedurende 14 dagen na dagtekening van de offerte, tenzij  uitdrukkelijk anders vermeld. 

2.2 Ingeval Dreijer Event Support een offerte heeft verstrekt aan haar wederpartij, komt tussen Dreijer Event Support en haar  wederpartij een overeenkomst tot stand nadat Dreijer Event Support een door de wederpartij ondertekend exemplaar  van de offerte heeft ontvangen. 

2.3 Ingeval aan een opdracht geen offerte is voorafgegaan, komt tussen Dreijer Event Support en haar wederpartij een  overeenkomst tot stand nadat Dreijer Event Support de inhoud van de overeenkomst schriftelijk heeft bevestigd. Voor  opdrachten, werkzaamheden, overeenkomsten, waarvoor naar aard en omvang geen offerte of  opdrachtbevestiging wordt verzonden, wordt de factuur tevens als opdrachtbevestiging beschouwd. 2.4 Eventuele wijzigingen en/of aanvullingen op de overeenkomst zijn slechts bindend tussen partijen indien  deze door Dreijer Event Support schriftelijk zijn bevestigd. 

2.5 Dreijer Event Support is gerechtigd om voor, bij en/of na het aangaan van de overeenkomst zekerheid te verlangen  van de wederpartij dat aan betalings- en/of overige verplichtingen wordt voldaan. 

​

Artikel 3 –Prijzen 

3.1 Tenzij anders vermeld of anders tussen partijen overeengekomen zijn de door Dreijer Event Support gehanteerde  prijzen vermeld in Euro en exclusief BTW. 3.2 Alle prijsopgaven zijn vrijblijvend. Opgegeven prijzen zijn  gebaseerd op de ten tijde van de opgave geldende prijsbepalende factoren. 

Ingeval van een verhoging van prijzen en/of tarieven van prijsbepalende factoren is Dreijer Event Support gerechtigd de  tussen partijen overeengekomen prijs overeenkomstig te verhogen nadat Dreijer Event Support de wederpartij hier  schriftelijk van op de hoogte heeft gesteld. 

​

Artikel 4 – Betalingsvoorwaarden 

4.1 Betaling dient netto te geschieden zonder enige korting of schuldvergelijking, door middel van contante  betaling of storting of overmaking op een door Dreijer Event Support van tevoren opgegeven bankrekening. Betaling  dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.  4.2 De door de bank aangegeven valutadag is bepalend en wordt als betalingsdag aangemerkt.  4.3 Indien de wederpartij niet (tijdig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, is de wederpartij van  rechtswege in verzuim en heeft Dreijer Event Support zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling is vereist het  recht om: a. na het verstrijken van de betalingstermijn 2% krediettoeslag in rekening te brengen; b. vanaf de  factuurdatum, per betalingsherinnering € 25,- administratiekosten in rekening te brengen; c. alle te maken  gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten in rekening te brengen, welke laatste tenminste 15% van het  verschuldigde bedrag bedragen 4.4 Betaling van enig bedrag door de wederpartij strekt in de eerste plaats in  mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de verschenen rente en tenslotte in mindering van de  hoofdsom (op basis van de data van de facturen) en de lopende renten. 

​

Artikel 5 -Levering en uitvoering bij huurovereenkomst 

5.1 De levering van het voor verhuur bestemde materiaal (hierna “het gehuurde”) vindt plaats af het bedrijf van  Dreijer Event Support, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Verzending en transport van het gehuurde dient te  geschieden in de door Dreijer Event Support verstrekte verpakking. Verzending en transport van het gehuurde  geschiedt voor rekening en risico van de wederpartij.  

5.1.1 Indien in voorkomende gevallen is overeengekomen dat de wederpartij niet zelf zorg draagt voor het nodige  transport, zal Dreijer Event Support zorg dragen voor het nodige transport.  

5.1.2 Het transport geschiedt, in gevallen als genoemd in 5.1.1, voor rekening en risico van Dreijer Event Support, Dit  transportrisico geldt tot het moment van oplevering.  

5.1.3 Dreijer Event Support bepaalt onder het gestelde in artikel 5.1.1 de wijze van verpakking , verzending en/of  transport. Indien de wederpartij een bepaalde wijze van verpakking, verzending en/of transport verlangt, komen  de daaraan verbonden meerkosten voor rekening van de wederpartij.  

5.2 Dreijer Event Support verplicht zich de leveringstijden zoveel mogelijk in acht te nemen, doch Dreijer Event Support is niet  aansprakelijk voor overschrijding door haar opgegeven levertijd. Overschrijding van de levertijd verplicht 

Dreijer Event Support niet tot enige vergoeding en geeft de wederpartij evenmin het recht om de overeenkomst te  ontbinden.  

5.3 Indien de wederpartij het gehuurde niet na het verstrijken van de levertijd heeft afgenomen, staat dit materiaal  te zijner beschikking opgeslagen, voor rekening en risico van de wederpartij.  

5.4 De wederpartij wordt geacht bekend te zijn met de bediening van het gehuurde. Het is de wederpartij niet  toegestaan enige wijziging aan het gehuurde aan te (laten) brengen. Het gehuurde is ter beschikking gesteld aan  de wederpartij persoonlijk en zal uitsluitend door diegene en op zorgvuldige wijze worden gebruikt.  5.5 Vanaf het moment van levering ligt het risico van eventuele schade aan het gehuurde geheel bij de  wederpartij.  

5.6 Dreijer Event Support is op generlei manier aansprakelijk voor storingen, beschadigingen en dergelijke bij het  afspelen van geluids-, computer- en video- bestanden al dan niet aangeleverd door de wederpartij. 

​

Artikel 6 –Installatie, montage en/of bediening ter plaatse door Dreijer Event Support 

In voorkomende gevallen, welke separaat schriftelijk overeengekomen worden, geldt dat installatie, montage  en/of bediening uitsluitend door personeel van Dreijer Event Support mag worden uitgevoerd. Voor deze  overeenkomsten geldt het volgende:  

6.1 De wederpartij draagt er zorg voor dat de omgeving in verband met installatie, montage en/of bediening door  Dreijer Event Support ter plaatse op een zodanige wijze is ingericht dat de overeengekomen werkzaamheden dadelijk  door Dreijer Event Support kunnen worden aangevangen. Indien dit niet het geval is, is Dreijer Event Support gerechtigd  (extra) reis- en verblijfkosten alsmede de wachttijd aan de wederpartij door te berekenen. De wederpartij zal deze  extra kosten vergoeden.  

6.2 Indien overeengekomen is dat zaken ter plaatse door Dreijer Event Support worden geïnstalleerd, gemonteerd en/of  bediend, geschieden eventuele niet overeengekomen bijkomende werkzaamheden voor rekening en risico van  de wederpartij.  

6.3 Dreijer Event Support gaat uitdrukkelijk uit van een goede bereikbaarheid van de plek waarop apparatuur door  Dreijer Event Support wordt geïnstalleerd, gemonteerd en/of bediend. Vertragingen die worden veroorzaakt door het  niet – of niet eenvoudig – bereikbaar zijn van de montageplek, komen voor rekening van de wederpartij. 

6.4 De wederpartij draagt voor eigen rekening en risico zorg voor geschikte behuizing, deugdelijk sanitair en  vanwege de Arbowetgeving voor het personeel van Dreijer Event Support vereiste voorzieningen, alsmede voor  voldoende ruime, droge, verwarmde en deugdelijk afsluitbare opslagplaatsen voor het geleverde alsmede voor  materialen, gereedschappen en dergelijke van Dreijer Event Support.  

6.5 Dreijer Event Support is niet aansprakelijk voor schade die tijdens de installatie- montage- en/of  bedieningswerkzaamheden mocht ontstaan, tenzij de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid  van Dreijer Event Support.  

6.6 De wederpartij is aansprakelijk voor en gehouden tot vergoeding van schade en kosten die Dreijer Event Support  vanwege de installatie, montage en/of bediening mocht lijden, tenzij deze schade of de kosten te wijten zijn aan  opzet of bewuste roekeloosheid van Dreijer Event Support. De wederpartij is gehouden Dreijer Event Support te vrijwaren voor  aanspraken tot vergoeding van schade toegebracht aan kabels en/of leidingen alsmede de schade welke daaruit  voortvloeit, tenzij de wederpartij aantoont dat Dreijer Event Support door middel van duidelijke aanwijzingen, deugdelijke  situatieschetsen en dergelijke genoegzaam op de hoogte was gesteld. 

​

Artikel 7 –Personeel 

7.1 Indien wederpartij gebruik maakt van personeel van Dreijer Event Support dan is deze aansprakelijk voor de  veiligheid, het welzijn en welbevinden van dit personeel.  

7.2 Wederpartij dient zorg te dragen voor een veilige werkomgeving, zowel constructief als in contact met  derden.  

7.3 Tijdens werkzaamheden zal wederpartij het personeel van Dreijer Event Support voorzien van voldoende  consumpties (niet alcoholisch), personeel geeft zelf aan wanneer.  

7.4 Wanneer personeel van Dreijer Event Support aanwezig is tussen 17.00 uur en 19.00 uur, zal wederpartij zorgen  voor een warme maaltijd. 

Wanneer personeel van Dreijer Event Support aanwezig is tussen 12.00 uur en 13.30 uur, zal wederpartij zorgen voor  een lunch. Wanneer wederpartij over voorgenoemde in gebreke blijft zal € 20,- per warme maaltijd en € 12,50 per  lunch per personeelslid achteraf in rekening worden gebracht. 

​

Artikel 8 -Eigendomsoverdracht bij koopovereenkomst 

8.1 De levering van het voor verkoop bestemde materiaal (hierna “het verkochte goed”) vindt plaats af het bedrijf  van Dreijer Event Support, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Verzending en transport van het gekochte  geschiedt voor rekening en risico van de wederpartij.  

8.2 Vanaf het moment van levering ligt het risico van eventuele schade aan het verkochte goed geheel bij de  wederpartij.  

8.3 Indien levering en betaling van het verkochte goed niet op hetzelfde moment plaats vinden, zal het juridische  eigendom van het verkochte goed bij Dreijer Event Support blijven, tot het moment dat wederpartij aan de  betalingsverplichting heeft voldaan.  

8.4 Op geen van de verkochte goederen 

is enige vorm van garantie van toepassing, mits er door de maker van het goed nog, buiten Dreijer Event Support om,  garantie wordt gegeven.

​

Artikel 9 –Verzekering 

9.1 De wederpartij is verplicht zorg te dragen voor een adequate verzekering ter zekerheid van het gehuurde. 

​

Artikel 10 –Aansprakelijkheid 

10.1 Alle schade, die direct of indirect ontstaat door het niet of niet goed functioneren van het materiaal is voor  rekening en risico van de wederpartij, tenzij deze is ontstaan door opzet of grove schuld van Dreijer Event Support.  Feiten en omstandigheden, welke voor de wederpartij de mogelijkheid tot het gebruik van het materiaal  verminderen, ontslaan hem niet van de verplichtingen op grond van deze overeenkomst.  10.2 Ingeval het gehuurde door welke oorzaak ook, beschadigd of gestolen wordt, dient de wederpartij dit per  omgaande aan Dreijer Event Support te melden en haar om instructies te vragen. Bij diefstal van het gehuurde verplicht  de wederpartij zich bovendien hiervan zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie van de plaats waar de  diefstal plaatsvond. Dreijer Event Support is gerechtigd alle schade te verhalen op wederpartij.  10.3 Dreijer Event Support aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid inzake zaken van de wederpartij of derden die ter  beschikking zijn gesteld aan Dreijer Event Support, behoudens opzet c.q. grove schuld van Dreijer Event Support.  10.4 Onverminderd het bepaalde in dit artikel wordt de eventuele aansprakelijkheid van Dreijer Event Support beperkt  tot het netto factuur bedrag van de opdracht waarmee de gestelde aansprakelijkheid verband houdt. 

​

Artikel 11 – Geheimhouding 

11.1 De wederpartij zal geen gegevens betreffende de door Dreijer Event Support gebezigde ontwerpen en/of  constructiemethoden, welke gegevens hem/haar door en/of bij het sluiten en/of uitvoeren van de overeenkomst  bekend worden, kopiëren, of aan derden tonen of bekend maken.  

11.2 Alle overtredingen ten aanzien van de onder artikel 11 lid 1 genoemde zaken in de meest ruime zin des  woords, op welke wijze dan ook, zal beboet worden met € 2.500,- (zegge vijfentwintighonderd euro) per dag, per  overtreding zolang de overtreding voortduurt of heeft plaats gevonden. 

​

Artikel 12 – BUMA/STEMRA/SENA-rechten 

12.1 Alle kosten met betrekking tot BUMA-, STEMRA-, SENA-rechten, die voortvloeien uit het door de  wederpartij ten gehore brengen van muziek, hetzij mechanisch hetzij live, in openbare dan wel besloten  gelegenheden, alsmede uit het vastleggen van die muziek op audiodragers, waarbij dit ten gehore brengen en/of  vastleggen geschiedt via door Dreijer Event Support beschikbaar gestelde materiaal, zijn geheel voor rekening van de  wederpartij, die voorts Dreijer Event Support vrijwaart tegen elke mogelijke aanspraak ter zake door  BUMA/STEMRA/SENA. 

​

Artikel 13 –Annulering 

13.1 Ingeval van annulering door de wederpartij van de huurovereenkomst geldt, tenzij anders schriftelijk  overeengekomen, het volgende:  

Annuleringen dienen door de wederpartij schriftelijk plaats te vinden. a. Bij annulering tot 2 weken voor aanvang  van de boekingsperiode worden geen bijkomende kosten in rekening gebracht; b. Bij annulering tot 1 week voor  aanvang van de boekingsperiode wordt een vergoeding van 60% van de overeengekomen prijs in rekening  gebracht; c. Bij annulering tot 48 uur voor aanvang van de boekingsperiode wordt een vergoeding van 80% van  de overeengekomen prijs in rekening gebracht; d. Bij annulering tot 24 uur of minder voor aanvang van de  boekingsperiode wordt een vergoeding van 100% van de overeengekomen prijs in rekening gebracht. 

​

Artikel 14 –Waarborg 

14.1 Dreijer Event Support kan bij het aangaan van een huurovereenkomst met de wederpartij een waarborgsom  overeenkomen. Dreijer Event Support behoudt zich het recht voor haar verplichting tot terugbetaling van de borgsom te  verrekenen met hetgeen Dreijer Event Support op de wederpartij te vorderen heeft, zonder dat de wederpartij een  beroep kan doen op zodanige verrekening. 14.2 Aan het einde van de overeengekomen huurtermijn zal de  waarborgsom worden terugbetaald nadat het gehuurde is geretourneerd en Dreijer Event Support niets meer van de  wederpartij heeft te vorderen. 

​

Artikel 15 -Vrijwaring 

15.1 De wederpartij is verplicht Dreijer Event Support te vrijwaren en schadeloos te stellen ter zake van alle eventuele  aanspraken tot schadevergoeding van derden wegens of in verband met het gebruik van het gehuurde, in de  ruimste zin van het woord. 

​

Artikel 16 – Reclames 

16.1 De wederpartij dient het materiaal terstond bij levering te controleren op eventuele gebreken. Klachten  dienen binnen 3 uur na levering telefonisch en tevens binnen 24 uur schriftelijk te zijn ingediend onder  nauwkeurige opgave van de aard en grond van de klachten. Na het verstrijken van deze termijn wordt de  wederpartij geacht het materiaal te hebben goedgekeurd.  

16.2 Indien de wederpartij binnen de in artikel 15.1 gestelde termijnen aan Dreijer Event Support mededeelt dat er  gebreken aan het materiaal zijn geconstateerd, verplicht Dreijer Event Support zich in te spannen de gebreken te  verhelpen en/of het materiaal te vervangen, zonder dat de wederpartij recht heeft op enige vergoeding. 

​

Artikel 17 –Overmacht 

17.1 Ingeval van overmacht wordt de uitvoering van een overeenkomst voor de duur daarvan opgeschort, zonder 

dat de wederpartij aanspraken kan maken op schadevergoeding en/of de overeenkomst kan ontbinden. Bij  blijvende overmacht of een overmacht situatie welke langer dan 30 dagen voortduurt is de wederpartij gerechtigd  de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat Dreijer Event Support daardoor schadeplichtig wordt  en zonder dat dit wederpartij ontslaat van zijn verplichting de reeds geleverde prestaties te betalen.  17.2 Onder overmacht wordt verstaan een onvoorzienbare omstandigheid waardoor nakoming door  Dreijer Event Support redelijkerwijs niet meer kan worden gevergd, waaronder tenminste begrepen: oorlog, rellen,  watersnood, stakingen, transportmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen (zoals in- en uitvoerverboden en  contingenteringen) en bedrijfsstoringen bij Dreijer Event Support of haar leveranciers. 

​

Artikel 18 -Opschorting en ontbinding 

18.1 Indien de wederpartij een of meer contractuele verplichtingen niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, is  Dreijer Event Support, zonder gehouden te zijn tot een schadevergoeding, gerechtigd haar prestatie(s) op te schorten of  de overeenkomst te ontbinden.  

18.2 Onverminderd haar overige rechten kan Dreijer Event Support de overeenkomst met onmiddellijke ingang  schriftelijk beëindigen zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding indien: a. de wederpartij zijn  opeisbare schulden onbetaald laat; b. het faillissement of surseance van betaling van de wederpartij wordt  aangevraagd; c. de wederpartij – indien het een privépersoon betreft - komt te overlijden of onder curatele wordt  gesteld; d. de wederpartij zijn bedrijfsvoering staakt, het bedrijf (gedeeltelijk) overdraagt, of de doelstelling van  het bedrijf wijzigt.  

18.3 Wederpartij heeft tevens een meldingsverplichting indien het volgende zich voordoet: a. Wederpartij dient  Dreijer Event Support onverwijld in te lichten indien beslag wordt gelegd op roerende of onroerende goederen van  Dreijer Event Support of op onderhavige gehuurde goederen, of indien op enige andere wijze de eigendomsrechten van  Dreijer Event Support dreigen te worden geschaad. Hetzelfde geldt in geval van faillissement van wederpartij, onder  curatele gesteld worden van wederpartij, indien wederpartij surseance van betaling aanvraagt of indien  wederpartij haar betaling om andere redenen heeft gestaakt. b. In de in 18.3.a genoemde gevallen is wederpartij  verplicht om de beslag leggende deurwaarder, de curator of bewindvoerder onverwijld inzage te geven in de  onderhavige overeenkomst met Dreijer Event Support. 

​

Artikel 19 -Retournering van het gehuurde 

19.1 Het gehuurde dient na beëindiging van de huurovereenkomst terstond (dat wil zeggen op dezelfde dag  waarop de huurovereenkomst eindigt) in de staat waarin het zich bevond bij de levering te worden terugbezorgd  bij Dreijer Event Support, bij gebreke waarvan de wederpartij een boete is verschuldigd van het daghuurbedrag per dag.

​

Artikel 20 -Geschillen en toepasselijk recht 

20.1 Alle geschillen welke voortvloeien uit de overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter  te Amsterdam.  

20.2 Op alle rechtsverhoudingen tussen Dreijer Event Support en de wederpartij is uitsluitend Nederlands recht van  toepassing. 

​

Artikel 21 – Legitimatieplicht 

21.1 Alvorens de huurovereenkomst met huurder aan te gaan kan Dreijer Event Support de wederpartij verplichten zich  te legitimeren door het tonen aan verhuurder van één of meer rechtsgeldige legitimatiebewijzen alsmede een  kopie giro- of bankafschrift niet ouder dan 14 dagen (bedragen mogen afgedekt worden).

 

​

bottom of page